Vd sökes till Åtvidabergs Sparbank

Vill du ta över stafettpinnen och bidra till att Åtvidabergs Sparbank fortsätter att vara en viktig lokal utvecklingsmotor? Vill du också bidra med affärsmässighet och utveckling av både medarbetare och kunder?

Då erbjuder vi dig ett roligt och spännande uppdrag som vd för Åtvidabergs Sparbank. Du får leda en bank som har en mycket viktig roll för den lokala företags- och samhällsutvecklingen. Du får också leda en bank med en tydlig företagskultur där vi på riktigt lever efter våra värdeord nära, kunnig och engagerad.

Om rollen

Rollen som vd är bred. Du arbetar nära verksamheten och är ett viktigt bollplank till både företagsrådgivare och privatrådgivare. Dina medarbetares kompetens och utveckling står högt på din agenda. Du arbetar nära kommunledningen och andra intressenter för att främja det lokala näringslivet. Ett gott och starkt företagande lokalt är en av nycklarna till framgång.

Du representerar också banken i olika forum på både regional och nationell nivå – exempelvis i Spar Tjänster i Linköping AB (dotterbolaget till tre av de fristående sparbankerna i Östergötland), Sparbankernas Riksförund och Swedbank. Självklart har du en god dialog och gott samarbete med bankens styrelse.

Om dig

Vi söker dig med akademisk examen eller motsvarande kompetens och som vill ta aktiv del i utvecklingen av Åtvidabergsbygden. Du har erfarenhet av chefspositioner med dokumenterat gott ledarskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet från bank- eller finanssektorn med särskild kunskap om företagskreditgivning.

Du är affärs- och näringslivsintresserad och har förmåga att skapa goda och långsiktiga relationer. Du ser det som en självklarhet att bidra till medarbetarnas utveckling och skapa hög kundnöjdhet. För att lyckas i rollen har du stor förståelse för vad det innebär att leda en fristående sparbank och med det en värderingsstyrd verksamhet.

Ansökan och frågor

Vi samarbetar med COJN EXECUTIVE i denna rekrytering. Du ansöker och läser mer om uppdraget via www.cojnexecutive.se

Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Louise Giljam 0723-24 23 26

Välkommen med din ansökan senast 25 augusti

Om Åtvidabergs Sparbank

Åtvidabergs Sparbank startades 1867. Vi är inte som andra banker. Vi är en fristående sparbank. Vi fattar våra egna beslut och är fria att bestämma hur vi vill använda vår vinst. Vi återinvesterar i sådant som gör gott för våra kunder och för Åtvidabergsbygden. Vi bidrar på så sätt till en ökad tillväxt och en god samhällsutveckling.

Våra kunder är privatpersoner, företag, föreningar och organisationer, främst i Åtvidabergs kommun. Vi har de senaste åren haft en mycket god utveckling, med stadig tillväxt av kunder, god lönsamhet och ökad affärsvolym. De administrativa uppgifterna är samlade i ett bolag som ägs av tre av de fristående sparbankerna i Östergötland.

Vårt mål är nämligen att erbjuda förstklassig kund- och bankservice, med närheten och enkelheten hos den lilla banken och med kompetensen hos den stora. Det gör vi med våra 15 professionella och engagerade medarbetare och en affärsvolym på 6 500 Mkr. Vår nuvarande vd går i pension och vi söker därför hans efterträdare.

www.atvidabergsspb.se

2019-06-28