Sparbanken Nord söker företagsrådgivare till Kiruna

Vi söker dig som vill ansvara för att göra det lättare och mer lönsamt för våra företagskunder, kring både företaget och privatekonomin. Med din kunskap, erfarenhet och din passion bidrar du till att skapa nöjda kunder.

Våra företagsrådgivare arbetar nära länets företagare och känner väl till villkoren för företagande. Största delen av arbetstiden befinner du dig i möte med kunder, företrädelsevis ute hos företagen. I verksamhetsområdet finns många framgångsrika företag där våra rådgivare spelar en nyckelroll.

Om tjänsten

Vi söker en företagsrådgivare med placering i Kiruna som kommer att arbeta med företag inom Kiruna kommun. Som företagsrådgivare har du ansvar för en egen kundstock och du arbetar med företagsanalyser, rådgivning, finansiering, placeringar och försäljning utifrån ett helhetsperspektiv för varje enskild kund.

Om dig

Du är lyhörd och social och har förmågan att skapa tillit och förtroende hos dina kunder. Du har god erfarenhet av företagsaffärer och/eller företagsrådgivning. I ditt tidigare yrkesliv har du lärt dig vikten av nätverksbyggande för att nå framgång i affärer. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och dina personliga egenskaper är viktiga. Du har akademisk skolning med inriktning mot ekonomi eller annan likvärdig kompetens. Du rapporterar till kontorschefen i Kiruna.

Arbetet kommer att innebära många möten med kunder, körkort och tillgång till egen bil är därför ett krav. Tjänsten är på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan och frågor

För mer information om tjänsten är du välkommen att ringa:

Jörgen Svonni kontorschef Kiruna tel. 070-542 23 23.

Anna Karlsson, Regionchef Norra, 0771-23 00 23.

Facklig kontaktperson är Lena Jonsson, tel. 0980-68301.

Välkommen med din ansökan senast 2019-10-11.

Om Sparbanken Nord

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 50 miljarder kronor och 200 medarbetare är vi en av landets största sparbanker och en betydande finansiell aktör i Norrbotten. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för regionen. Vi kallar det för Sparbanken Nord - Framtidsbanken.

www.sparbankennord.se

2019-09-10