Sparbanken Eken söker engagerad och ambitiös privatrådgivare

På Sparbanken Eken drivs vi av tanken att alla våra kunder ska utvecklas och att regionen vi verkar inom ska vara expansiv och attraktiv. Tycker du också om det upplägget, kommer du att trivas väldigt bra hos oss. Vi är mycket stolta över en hög kundnöjdhet och många nya kunder som vill komma till oss. Därför behöver vi nu stärka upp med ytterligare privatrådgivare som vill vara en del av bankens spännande utveckling.

Vi söker dig som vill utveckla och fördjupa befintliga och nya kundrelationer. Du är driven och ambitiös och gillar nya utmaningar. Hos oss har du eget kundansvar som du utvecklar genom hög kontaktfrekvens med aktiva affärsförslag i syfte att skapa volymtillväxt, lönsamhet och kundnöjdhet. Du identifierar kundbehovet avseende krediter, placeringar, betalningar, försäkringar och genomför anpassade affärslösningar. Du hjälper, guidar och inspirerar dina kunder i alla våra kanaler. Vi möter kunden personligen på kontoret, via telefon och digitalt. Du har goda ekonomiska kunskaper, gärna akademisk examen eller motsvarande. Du har troligtvis tidigare jobbat med rådgivning inom bank och det är meriterande om du har en yrkesanpassad Swedsec-licens för rådgivare och bolån. Som medarbetare hos oss förutsätts det att du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig, likaså att du sätter god kvalitet högt. Våra kärnvärden Lokala, Nära och Kompetenta bär vi på Sparbanken Eken med oss i allt vi gör. De vägleder oss såväl i vårt agerande mellan varandra som kollegor som i mötet med våra kunder och samarbetspartners. Vi växer och utvecklas som bank vilket gör att det är viktigt att du har god initiativförmåga och vill ta till dig nya kunskaper och arbetssätt. Du tycker det är intressant och spännande med framtidens bank och vill vara med och driva utvecklingen!

Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Skriv ett personligt brev och skicka med ditt CV till ingela.olsson@sparbankeneken.se. Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan om du tycker vi verkar vara en spännande arbetsplats! Upplysningar om tjänsten lämnas av: rörelsechef Ingela Olsson, 0459-387 73. Facklig kontaktperson: Roger Olsson, 0477- 484 83

Med ett genuint intresse för våra kunders affärer, är vi en påläst fullservicebank som erbjuder allt en storbank kan erbjuda – men med ett lokalt fokus. Vår bank är unik då vi ägs av sex lokala stiftelser, vars syfte är att ge tillbaka en stor del av vinsten till bl.a. utbildning, föreningsliv och kultur. Detta gör vi för att stimulera en god samhällsutveckling och en tillväxt i vårt verksamhetsområde som innefattar Blekinge, Kalmar och Kronobergs län. Idag har vi över 27 000 kunder, en affärsvolym på 17 miljarder kronor samt drygt 70 medarbetare fördelade på våra kontor i Ryd, Delary, Grimslöv, Åryd, Älmeboda och Långasjö.

2019-11-05