Företagsrådgivare sökes med ett stort engagemang och driv till Sparbanken Eken

Till vårt kontor i Älmeboda söker vi nu en företagsrådgivare som ska utveckla och fördjupa såväl befintliga som nya kundrelationer. Många av våra kunder finns inom segmentet Skog- och lantbruk, därför tror vi att även du har intresse eller erfarenhet av det sedan tidigare.

Din profil

Du trivs med att ha många och täta kundkontakter, du är bra på att identifiera kundbehov och därmed också bra på att presentera kloka affärslösningar. Du är kommunikativt skicklig och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Du har goda ekonomiska kunskaper, gärna akademisk examen eller motsvarande. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt som engagemang, samarbetsförmåga, affärsmässighet och analytisk förmåga. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter som företagsrådgivare
med skog- och lantbruksinriktning samt är SwedSec-licensierad.

Att ge bra service är en självklarhet för dig, likaså att du sätter god kvalitet högt. Vi står inför många förändringar inom bankbranschen, du tycker det är intressant och spännande med framtidens bank och vill vara med och driva utvecklingen!

Våra kärnvärden Lokala, Nära och Kompetenta bär vi på Sparbanken Eken med oss i allt vi gör. De vägleder oss såväl i vårt agerande mellan varandra som kollegor som i mötet med våra kunder och samarbetspartners.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder ett spännande och mångsidigt arbete, där kompetens är ett ledord. Vi arbetar därför aktivt med kompetensutveckling av rollens många olika delar. Vi arbetar nära i team och tror att du, precis som vi tycker om att skapa goda kundrelationer både med befintlig kundstock och vid nykundsbearbetning.

På Sparbanken Eken drivs vi av tanken att alla våra kunder ska utvecklas och att regionen där vi verkar inom ska vara expansiv och attraktiv.

Arbetstid

Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan och CV senast den 14 oktober till: linda.nilsson@sparbankeneken.se

Upplysningar kring tjänsten lämnas av: Kontorschef Linda Nilsson Tfn. 0477-484 81

Facklig kontaktperson är Roger Olsson, Tfn. 0477-484 83.

Om Sparbanken Eken

Med ett genuint intresse för våra kunders affärer, är vi en påläst fullservicebank som erbjuder allt en storbank kan erbjuda – men med ett lokalt fokus. Vår bank är unik då vi ägs av sex lokala stiftelser, vars syfte är att ge tillbaka en stor del av vinsten till bl.a. utbildning, föreningsliv och kultur. Detta gör vi för att stimulera en god samhällsutveckling och en tillväxt i vårt verksamhetsområde som innefattar Blekinge, Kalmar och Kronobergs län.

Idag har vi över 27.000 kunder, en affärsvolym på 15 miljarder kronor samt drygt 70 medarbetare fördelade på våra kontor i Ryd, Delary, Grimslöv, Åryd, Älmeboda och Långasjö.

www.sparbankeneken.se

2019-10-08